2 Mart 2012 Cuma

full house

ilk defa bir  Kore dizisi izledim. üstelik izlemeden önce kdrama hakkında hiç bir şey bilmiyordum. her neyse şimdi biliyorum. ve neden bu dizilerin takip edildiğini anlayabiliyorum. bunu sonra açıklarım. ama şimdi özellikle izlediğim dizi hakkında yazmak istiyorum.


  full house ile başlamak iyi bir tercih olmuş. diziyi bitirdiğimde öne çıkan bir yapım izlediğimi fark etmiştim.  çünkü izlemesi çok eğlenceliydi. bunun nedeni çoğunlukla oyunculara dayanıyor. bi rain'in oynadığı role özellikle bayıldım. gülümsemesi, hareketleri, konuşması.. çok farklı ve sevimliydi.hatta şimdi onun başka bir dizisi olan a love to kill'i izlemeyi düşünüyorum. ama sanırım o daha drama ağırlıklıymış. full house ise gerçekten komik ve eğlenceliydi. bir çok yerinde sesli gülmeme engel olamadım. özellikle Han Ji Eun ile babaannenin (dizideki favorim buydu) bahçede çiçekle falan uğraşırken yaşlı kadının fenalaşması ve ji eun'un onu sırtında taşımaya çalışması bence en komik sahneydi. gerçi jie eunun three bear'i kadının önünde ilk sergiledi yerde de çok eğlenmiştim. üstelik kız çok tatlı ve sevimli görünüyordu. zaten bu diziyle ilgili en çok hoşuma giden şeylerden biri oyunculardaki bu doğallık.. diziye çok sempatik bir hava katıyor. konuşmalarının da bunda etkisi vardır tabii. 
Korean Actor Rain(Bi) Picturesbir de aile anlayışlarına bayıldım. model ve ünlü biri olmasına rağmen babasından dayak yiyen babannesinin azarladığı karakterler var. bu yönleriyle türk kültürüne de benziyor ama türkiyedeki dizilerde bunlar bu kadar doğal yansıtılamıyor maalesef.  üstelik kdramalar konu olarak da benziyorlar eski bir türk filmi izliyormuş hissi veriyorlar.
aslında itiraf etmek gerekirse olumsuz eleştiri yapmaktan kaçınmak gerekir çünkü bu tür herkese göre değil.  mantık aramadan izleyemiyorsanız ve  fantastik aşk öykülerinden hoşlanan biri değilseniz eleştirecek bir çok nokta bulursunuz muhtemelen. bense şuana kadar asyadan çıkan çoğu şey için minnettar biri olarak (özellikle aşırı şiddet içeren yakuza filmleri, mangalar ve animeler için) kdrama ve jdrama türüne de göz atmak istedim. henüz jdrama izlemedim gerçi. öneriniz varsa gönderebilirsiniz..

3 yorum:

  1. Selam. Takibe aldığını görünce bir girip bakayım dedim. Uzun yıllardır izleyen ve neredeyse ihtisas yapmış biri olarak diyebilirim ki güzel bir başlangıç ama çok daha güzelleri var. Bence bu yola Coffee Prince, Secret Garden, Protect the Boss, My Girlfriend is a Gumiho, The Greatest Love gibi yapımlarla devam edersen sağlam bir kdrama fanı olabilirsin. Jdrama için tavsiyelerim Hana Kimi, Hana Yori Dango, Hotaru no Hikari, Nodame Cantabile, Pride olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyelerin için teşekkür ederim. çok yardımcı oldun. coffee prince'i izlemeye başladım. hala devam ediyorum. diğer yapımlara da göz atacağımdan emin olabilirsin.

      Sil
  2. Merhaba :)
    Full House'u bende çok severim gerçekten çok güzeldi. Bu arada benimde 3. izlediğim kore dizisidir. Song Hye Kyo ve Bi Rain arasındaki kimya müthişti. Dizi komikti, Lee Young-Jae'nin Han Ji Eun'dan hamile rolü yamasını istediği sahne aklıma geldide şimdi gerçekten çok komikti. Güzel bi diziyle başlamışsın. My Girl'de çok komiktir. Ve yukardaki arkadaşın tavsiyeleri de çok iyi. İyi seyirler deyip kaçıyorum. :) :)

    YanıtlaSil